זועבי לא מתכוונת לחזור בה: "אמשיך להצביע נגד חוק יו"ש גם בשבוע הבא"

איתי גדסי 1 Comment on זועבי לא מתכוונת לחזור בה: "אמשיך להצביע נגד חוק יו"ש גם בשבוע הבא"

זועבי התייחסה בריאיון להצעה שתתפטר מהכנסת ואמרה כי טרם פנו אליה בנושא באופן ישיר, והיא מצידה טרם החליטה לאן פניה מועדות

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
8:32
28.04.24
חדשות קול חי No Comments on שיגורים לעבר הבסיס בהר מירון; צה"ל הגיב בשני טילים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נמשך המשבר הפוליטי: ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ שהצביעה נגד חוק יו"ש, מצהירה כי היא תמשיך להצביע נגד החוק גם אם יעלה להצבעה בשבוע הבא. כך אמרה בריאיון ל'כאן רשת ב'. היא הוסיפה כי ציפתה ממפלגתה "לעמוד על הרגליים האחוריות" בנושא יו"ש והדגישה "אין סיכוי שאתמוך בחוק".

זועבי התייחסה בריאיון להצעה שתתפטר מהכנסת ואמרה כי טרם פנו אליה בנושא באופן ישיר, והיא מצידה טרם החליטה לאן פניה מועדות.

אתמול טענה זועבי, כי במשא ומתן עימה לחזרתה לקואליציה, הבטיח לה שר החוץ לפיד הישג היסטורי של החזרת תושבי שני הכפרים הערבים הפלסטינים בגליל שגורשו בשנת 1948. מיד בתום הראיון, מיהר לפיד להכחיש ולהבהיר כי זהו דבר ש"לא היה ולא נברא". גורמים ביש עתיד הבהירו בשיחה עם העיתונאי עמית סגל, כי מדובר בדרישה של זועבי בלבד, שלא התקבלה על ידי לפיד.

ראש הממשלה, נפתלי בנט נועד אמש בלשכתו עם ח"כ ניר אורבך שאיים לפרוש מהקואליציה. בהודעה משותפת שהוציאו השניים, בתום הפגישה נכתב כי "הפגישה הייתה טובה. ראש הממשלה וח״כ אורבך, ייפגשו פעם נוספת ביום ראשון הקרוב בשעות הבוקר".

על פי דיווחים שונים, אורבך דרש מראש הממשלה 'ליישר' את "המורדים" בקואליציה, ובהם חברי רע"מ וח"כ זועבי ממרצ בתוך ימים ספורים, או לפעול להקמת ממשלת ימין עם נתניהו – ואם לא הוא יצביע בעד פיזור הכנסת. אורבך מצידו מעריך שלא ניתן ליישר את אותם "מורדים".

כזכור, ביום שני נפלה במליאת הכנסת הצעת החוק להארכת תחולת המשפט הישראלי על האזרחים הישראלים ביהודה ושומרון, בין היתר באצבעותיהם של ח"כ גנאים מרע"מ וזועבי ממרצ. מיד לאחר ההצבעה התפרץ אורבך לעברו של גנאים והטיח בו כי זו אינו שותפות.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אז היא עקבית וחוזרת על תשובותיה אף במחיר של המלכת נתניהו, ואף אחד לא מבין למה… אולי ר' שמעון נגלה אליה??? (כידוע הכל התחיל בל"ג בעומר)